fbpx

”Jos aina teet sitä, mitä olet aina tehnyt, saat aina sitä, mitä olet aina saanut.”
– Albert Einstein – 

Uusi vuosi on pian käsillä ja vuodenvaihde onkin hyvä hetki pohtia kulunutta vuotta. Miten sinä kuluneen vuotesi 2017 käytit? Teitkö niitä asioita joista nautit? Entä vietitkö aikaa niiden ihmisten seurassa joiden seurasta nautit? Viihdytkö työssäsi, entä kropassasi?

Oliko vuotesi pääasiassa pärjäämistä ja ihan ok? Sisältyikö vuoteesi enemmän sinulle mielekkäitä asioita kuin sinua kuormittavia asioita? Jos vuoteesi kuului murhetta, on se tietysti harmillista, mutta siitä on kuitenkin ajan myötä hyvä päästää irti. Menneessä ei kenenkään kannata elää varsinkaan, kun se yleensä vie tilaa nykyhetkeltä. On huojentavaa huomata, että voimme vaikuttaa siihen miten nykyisen ja tulevan aikamme käytämme. Tehdään vuodesta 2018 unelmien vuosi!

 

Aarrekarttatyöskentely avuksi omien unelmien toteuttamiseen

Aarrekartta auttaa sinua selkeyttämään omia unelmiasi ja haaveitasi ja auttaa siten sinua kirkastamaan tavoitteesi. Kun tiedät mitä haluat ja tarvitset, voit kurottautua haaveitasi kohti ja tehdä niistä totta. Vahvat unelmat paremmasta elämästä kehittävät henkisiä ja fyysisiä voimavarojasi. Aarrekartta on mielen työtapa, jonka avulla voit hahmottaa sinulle tärkeitä asioita. Aarrekartan tekeminen on päätösten tekemistä – sen miettimistä, mitä elämältä haluaa ja mitä kokee tärkeäksi.

 

Aarrekartan laatimisen perusperiaatteet

Tarvikkeet: A3-kokoinen kartonki ja aikakauslehtiä, sakset ja liimaa.

Tee aluksi tietoinen läsnäoloharjoitus: sulje silmät, istu tukevasti jalkapohjat vasten maata. Hengitä hitaasti sisään ja ulos nenänkautta neljään laskien. Pyri samalla rentouttamaan keho ja puhdistamaan mieli. Ajattele, että jokaisella uloshengityksellä hengität ulos turhat ajatukset ja puhdistat mielesi. Voi auttaa, että keskityt tuntemaan istuimen vasten kehoasi ja rentoutat tietoisesti kehosi varpaista päälakeen. Keskittymistä voi myös auttaa, että laitat jotain rentouttavaa musiikkia soimaan ja keskityt musiikin kuunteluun. Rentoutuksen jälkeen mieli on selkeä ja sinun voi olla helpompi saada kiinni unelmistasi.

Pohdi rentoutuksen jälkeen mielessäsi kysymyksiä: Mistä minä unelmoin? Millaista elämäni on kun unelmani on totta? Millainen on unelmieni vuosi? Mitä elämässäni muuttaisin jos kaikki olisi mahdollista? Voit pohtia myös kysymyksiä : Millainen on unelmiesi työ? Mitä haluaisit kaikkein mieluiten tehdä? Onko sinulla jokin haave liittyen fyysiseen kuntoosi tai ulkomuotoosi? Mitä haluaisit itsessäsi kehittää?

Leikkaa aikakauslehdistä kuvia unelmiesi aarrekarttaan. Kokoa kuvista kuvakollaasi. Laita oman elämäsi aarrekartta kotona näkyvälle paikalle. Aarrekartta muistuttaa sinua unelmistasi ja haaveistasi. Aarrekartta voi saada sinussa aikaan muutoksia nyt tai myöhemmin. Kaikki unelmat eivät välttämättä toteudu. Voi olla, että aika ei ole vielä kypsä unelmalle tai kenties mieli haluaa pitää kiinni tutusta ja turvallisesta. Oman mielen jarrut on hyvä tiedostaa ja työstää niitä vaikka yhdessä valmentajan kanssa. Mielen jumppaa voi tehdä siinä missä lihaskuntotreeniäkin.

 

Aarrekartta -workshop 18.1. 2018 Movement Fysioksella

Tule mukaan Oman elämäni aarrekartta -workshopiin Movement Fysiokselle 18.1.2018 klo 17.30- 20.00! Workshopin ohjaa valmentajamme Linda Kovanen. Workshopissa harjoittelemme tietoista läsnäoloa ja jokainen saa mahdollisuuden syventyä miettimään millainen on kunkin unelmien elämä. Illan aikana askartelemme konkreettisesti itsellemme oman elämäni aarrekartat. Workshopissa on myynnissä myös Movement Fysioksen valmennuksia erikoishintaan!

Vain 12 mahtuu mukaan, joten ole nopea!

Ennakkovaraajan etu: kun ilmoittaudut 31.12. mennessä saat workshopin etuhintaan 49€ (norm 59€). Sitovat ilmoittautumiset osoitteeseen linda@movementfysios.fi.

Asiasana: aarrekartta

Jaa tämä: