Äitiysfysioterapia ja lantionpohjan fysioterapia

Movement Fysioksen äitiysfysioterapeutin vastaanotolle on nyt mahdollista päästä aivan Tikkurilan keskustassa.

Äitiysfysioterapialla pyritään ennaltaehkäisemään sekä kuntouttamaan raskausaikana ja synnytyksen jälkeen ilmeneviä oireita ja kehon toimintahäiriöitä. Vastaanotolle voi hakeutua tarvittaessa jo raskausaikana, sillä mahdollisia oireita voidaan hoitaa jo ennen synnytystä ja näin edesauttaa äidin hyvinvointia raskausaikana. Raskauden aikana tehdyllä fysioterapialla voidaan myös edistää synnytyksen jälkeistä palautumista sekä ennaltaehkäistä monia synnytyksen jälkeisiä vaivoja, kuten suorien vatsalihasten erkaumaa.

Raskauden ja synnytyksen aikana tapahtuvien kehon muutostilojen aiheuttamia vaivoja voidaan hoitaa ja kuntouttaa vielä synnytyksen jälkeenkin. Samalla edistetään kehon palautumista pitkästä raskausajasta ja synnytyksestä sekä lisätään äidin hyvinvointia ja jaksamista arjessa.

Erkauma? Lantionpohjan ongelma? Milloin äitiysfysioterapeutille?

Äitiysfysioterapeutin vastaanotolle hakeutuminen ei ole koskaan liian myöhäistä, sillä raskausajan sekä synnytyksen aiheuttamia TULE-ongelmia voidaan kuntouttaa vielä vuosien jälkeen synnytyksestä. Äitiysfysioterapia on aina kokonaisvaltaista hoitoa ja voit lähestyä fysioterapeuttiamme mm. seuraavissa ongelmissa:

– Raskausajan ja synnytyksen jälkeiset selkävaivat
– Lantion alueen kivut, liitoskivut
– Raajojen puutumisoireet
– Suorien vatsalihasten erkauman kuntoutus
– Arpien hoito (esim. sektio- tai episiotomia)
– Pidätysvaikeudet tai muut lantionpohjan toiminnanhäiriöt
– Lantionpohjan EMG-mittaukset, elektrostimulaatio ja biopalaute-harjoittelu

Lisätietoja: mia(@)movementfysios.fi